Yogalærer og ejer af Ø-yoga Ærø: Kristine Skytte Glue

Seneste nyheder

Yoga for alle

Du behøver ikke have en stærk og veltrænet krop for at starte til yoga. Den krop du har, er det bedste udgangspunkt. At du mangler smidighed eller styrke er netop gode grunde til at starte til yoga. Undervisningen er tilrettelagt, så alle kan følge med - og har du lavet yoga i mange år, skal jeg nok sørge for, at du også får udfordringer. Derudover er yoga et rigtig godt supplement til andre motionsformer.

Yoga for krop og sind

En motionsform der ikke bare giver dig stærkere muskler og mere fleksible led, men også ro og overskud. En metode der både arbejder fysisk, og også påvirker nervesystemet, så du oplever en gennemgribende positiv effekt på hele din tilværelse. En ældgammel metode til at stilne sindet, der stadigvæk er aktuel og praktiseres over hele verden. Skal du være med?

Yoga for andre

Når yoga handler om at få en velfungerende krop, et roligt sind, så kan man måske tro, at det er et egoistisk projekt. Det er min overbevisning, at alt det vi opnår med yoga, det skal vi bruge til at kunne være der for andre. På yogamåtten træner vi styrke, vedholdenhed, mod. Vi møder frustration og vrede og lærer at tackle det, fordi man på den måde, bedre kan være nærværende, rummelig og rolig overfor andre.

Undervisningsformer hos Ø-yoga

Al yoga er hatha yoga og bygger på 5000 år gamle teknikker til at stilne sindet. Den fysiske del af yogaen er nyere og er blevet udviklet i mange retninger.
Min base er Iyengar yoga, den meget tekniske yoga, hvor vi arbejder med kroppens lige linjer. Skal det være sjovt og kreativt, laver vi Vinyasa yoga og skal det være rigtig hårdt er det Ashtanga. Og for at falde helt til ro laver vi Yin yoga.

Ashtanga yoga

I Ashtanga yoga er der en række faste serier. Vi laver den første og arbejder med stillingerne efterhånden, som vi er klar til det. Undervisningen er hård, da stillingerne bliver lavet lige efter hinanden med et fast antal vejrtrækninger. Yogaformen giver dig sved på panden og stiller store krav til styrke, koordination og fleksibilitet. Du lærer det hele undervejs.

Basisteknik – Iyengar Yoga

I Iyengar-yoga laves stillingerne enkeltvist og holdes i længere tid. Der er fokus på detaljer og præcision. Vi gennemgår konstant, hvordan musklerne i kroppen skal arbejde. Vi bruger redskaber, fx remme, klodser, tæpper. Yogaformen er god, hvis du er begynder og/eller har skader.

Holdtider på Ærø

Find et hold der passer dig

Monday: 17.30-18.50: Marstal
Tuesday: 19.00-20.20: Ærøskøbing
Thursday: 8.00-9.20: Marstal
Se fuldt skema og adresser hér

Vinyasa yoga

Vinyasa Yoga er flydende og kreativ. Vi sammensætter rækker af stillinger, på en kunstnerisk, dansende måde. Vi lægger vægt på udtrykket og fornemmelsen i stillingen. Vi arbejder med forskellige fokuspunkter, fx vejrtrækning, styrke, flow og balance.

yoga på Ærø

Yin yoga

I Yin yoga arbejder vi med bindevæv, der fungerer som kroppens internetforbindelse. Vi ligger længe i stillingerne og bruger støtte. I de restituerende stillinger kan vi give efter og aktivere afslapningsresponsen. Kroppen bliver sundere og immunforsvaret styrkes.

Yogaens mange effekter på dit liv

Yoga giver dig stærke og fleksible muskler og ledbånd. I de lange aktive, vægtbærende stræk ændres muskelstrukturen, musklen trækker sig tættere ind mod skelettet og kan på den måde transportere næring til knoglerne.

Når vi presser kroppen bliver nervesystemet påvirket, så du træner din krop til større belastning. På den måde giver du dig selv større muligheder og evner til at klare alt det andet, vi skal klare i livet.

Yoga forebygger skader og hvis du er skadet, kan yoga hjælpe med genoptræning. Vi ser på den mest hensigtsmæssige kropsbrug, ændrer på dårlige vaner og styrker og støtter, hvor der har været skader.

Du vil opleve, at vi kan arbejde specifikt med særlige områder af kroppen og mange oplever hurtigt en stor effekt af yoga.

Yoga dig mere ro både i hovedet og i kroppen, bedre søvn, styrket koncentration og mere energi.

Åndedræt 0
Metabolisme 0
Fleksibilitet 0
Muskeltoning 0

Nyeste artikler på bloggen

Her kan du læse Kristines artikler om f.eks. yoga-teknik, de forskellige yogatyper og stillinger, åndedrætsøvelser - og livet på Ærø

Sagt om Ø-yoga

"Jeg har dyrket yoga on/off i 9 år og synes at Kristine er et fantastisk bekendtskab på MIN vej... Yoga er ikke kun bevægelser og positioner, men også en sindelags vandring, lige netop dette formår Kristine at få serveret i en flot og let form, der gør at man føler sig tryg ved hende som "yogini Guru"

Brian

Kristine er en fantastisk formidler - og sørger for at få selv holdets stivbenede nybegynder med. Fin helhedsoplevelse (som man har glæde af i flere dage...). Og derudover bonus for det sømandsvenlige betalingssystem!

Mette Marie

"Kristine YOU ROCK !!! Troede aldrig jeg kunne finde derhen hvor jeg havde mod og ro til at byde yogaen velkommen i mit univers. Du har en KÆMPE andel i mit nyfundne jeg. Af hjertet tak for dit tålmod, din kompetence, dit skønne lune og de grin der er plads til undervejs. Det er befriende og intimt på den gode måde."

Anne Rikke

Kristine er en fantastisk dygtig og seriøs underviser. Forstår virkelig at få alle med, uanset niveau.

Jess

Styrmand

Både Sophie, Kristine (og Bjørn) er fremragende lærere - og på hver deres måde dybt forankret i det, de formidler! Hvor er vi heldige her på Ærø - og helt oppe på beatet! Prøv dem til en drop-in eller fortsæt - med fare for at blive afhængig.

Ritte Hagens

Fysioterapeut

Skriv dig op til Ø-yogas nyhedsmail

Vil du gerne holdes opdateret om hold, holdtider og steder,
så skriv dig op her og du vil modtage et nyhedsbrev 1-2 gange om måneden.

Kontaktinfo

Ø-yoga

v. Kristine Skytte Glue

+45 61 27 78 37

ksglue@gmail.com